Storebørnsgruppe

1. september starter storebørnsgruppen for de børn, der kan komme i skole den efterfølgende sommer. Storebørnsgruppen fortsætter frem til der er glidende overgang til skole/ SFO (typisk 1.april).

Storebørnsgruppen arbejder hovedsageligt bladvis (Løvetand øst, Løvetand vest og Mælkebøtten). 1 gang om måneden mødes alle storebørnsgrupper for at lave aktiviteter på tværs af de 3 grupper.

Storebørnsgrupperne arbejder ud fra de 6 læreplantemaer.

I løbet af efteråret laver vi SPU test (skoleparathedsundersøgelse) på alle børn som er i storebørnsgruppen.

Efterfølgende afholder vi skolesamtaler med forældrene, hvor vi gennemgår SPU testen og oplysningsskemaet. Vi taler om børnenes ressourcer og udfordringer. Vi taler også om hvorvidt barnet er skoleparat eller hvad der skal til for at barnet bliver parat.