Forældresamarbejde

I Løvetand prioriterer vi at samarbejde med forældrene i hverdagen, fordi de har det primære ansvar for børnenes trivsel. Vi inddrager dem i hverdagen, fordi vi gerne vil have, at vores børnehave er hele familiens børnehave.

Vi vægter en tillidsfuld kontakt med udgangspunkt i de enkelte forældres behov – både i hverdagen til den løse og daglige snak, men også der hvor der skal sættes tid af til at snakke eventuelle udfordringer igennem.

Forældre skal være bevidste om, at barnet er en del af et større fællesskab og det forventes, at barnet kan deltage i de daglige aktiviteter, som pædagogerne planlægger.

Det er en forældreopgave, at barnet har et alternativ, hvis barnet ikke må spise det, der serveres.

Løvetand er på lige fod med de andre dagtilbud i Børne og Uddannelsesforvaltningen en del af Aula. Alle forældre får informationer omkring adgangen fra børnehaven. Første gang skal Nem-id bruges.

Forældre skal benytte aulas komme/gå enhed, når barnet skal tjekke ind og ud af børnehaven hver dag. På Aula kommer de daglige informationer om dagligdagen og aktiviteter i børnehaven. Det er også via Aula, at man melder børns sygdom og fridage. Ligeledes er det på Aula, at der skal meldes til og fra i ferieperioder.

Vi afholder trivselssamtaler med forældre når barnet har gået i børnehave ca. 3. mdr.

Vi afholder trivsel/ skoleparathedssamtaler efteråret inden barnets forventede skolestart.

Der afholdes årligt forskellige forældrearrangementer.